ویزای کانادا

ساخت وبلاگ

به طور کلی علت مردود شدن ویزای کانادا این است که آفیسر قانع نمیشود که قصد شما از ماندن در کانادا موقت است و او بر این عقیده است که شما قصد اقامت باند داشتن در کانادا را دارید. البته گاها وجود مشکلات در پرونده و کمبود مدارک موجب ریجکتی ویزای کاناداست. در این راستا باید سناریو و برنامه ریزی شما طوری باشد که بتوانید آفیسر را قانع کنید. در غیر اینصورت او ویزای کانادا  شما را مردود میکند. موارد زیادی در تصمیم آفیسر برای صدور یا ریجکت ویزا دخیل هستند.

به طور مثال متقاضی که ۴۰ سال دارد و دارای مدرک دیپلم و مدرک زبان هم ندارد، او متاهل بوده و همرمان برای خود ویزای دانشجویی و برای همسر و فرزندش ویزای همراه درخواست کرده است. پرونده ایشان توسط آفیسر مردود اعلام شده زیرا آفیسر شک درد که قصد متقاضی از مهاجرت به کانادا موقت باشد. به همین دلیل متقاضی را به دلیل عدم ارائه برنامه تحصیلی مناسب و عدم قانع شدن در خصوص بازگشت او در پایان تحصیل مردود کرده است.

ریجکت ویزای توریستی کانادا

اگر شما درخواست ویزای توریستی کانادا بدهید و آفیسر قانع نشود که قصد اصلی شما بازدید از کاناداست، او ویزای کانادا شما را مردود خواهد کرد. دلیل اصلی مردود شدن در ویزای توریستی کانادا هم یکی از عوامل زیر است:

نداشتن بودجه کافی برای پرداخت هزینه های سفر

ضعیف بودن شرایط مالی فرد دعوت کننده شما

هدف از سفر برای آفیسر قانع کننده نباشد و او بر این عقیده باشد که شما قصد اقامت بلند مدت در کانادا را دارید

سابقه سفرهای قبلی شما

نداشتن برنامه درست و مشخص برای سفر

عدم ارسال درست و کامل مدارک و فرم ها

پیوند های شما با کشور مبدا

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

معمولا در هنگام ریجکت ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی متن این چنین دریافت میکند:

بر اساس قوانین مهاجرت به کانادا متقاضی باید تصمیم خود برای بازگشت به کشورش پس از تحصیل در کانادا را نشان دهد. شما باید به ویزا آفیسر نشان دهید که واجد شرایط قوانین ویزا بر اساس بند ۱۲ قانون هستید و همچنین باید اثبات کنید که دارای بودجه کافی برای پرداخت هزینه های شهریه و هزینه های زندگی خود در کانادا هستید. پس از بررسی دقیق تمامی مدارکی که برای ما ارسال کردید، بنده قانع نشدم که شما واجد شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا میباشید. به همین دلیل ویزای تحصیلی شما را مردود اعلام میکنم. دلیل این تصمیم به خاطر یکی یا چند مورد از موارد زیر است:

شما اثبات نکردید که دارای بودجه کافی برای تحصیل و زندگی و بازگشت به کشور خود هستید.

شما مرا قانع نکردید که پس از اتمام دوره کانادا را ترک خواهید کرد.

شما تمام مدارک را ارسال نکرده اید.

بر اساس مدارک و فرم های ارسالی من قانع نشدم که شما همه موارد را به درستی تکمیل کرده باشید.

برنامه تحصیلی شما

پیوند های شما با کشور مبدا

ریجکت ویزای همراه دانشجو

همراه دانشجویان در کانادا میتوانند به صورت قانونی درخواست ویزای کار بدهند. همچنین فرزندان متقاضی امکان درخواست ویزا همراه را دارند. اما مردودی در ویزای همراهان بیش از ویزاهای دیگر مشاهده میشود.

یکی از انواع مردودی هایی که در متقاضیان ویزای همراه دانشجویی زیاد دیده میشود، ریجکت ویزای کار همراه دانشجویان است. ما موکلین بسیاری داریم که در اخذ ویزای open work permit برای همراه ناکام مانده اند. در این خصوص نیز نحوه تنظیم سناریو ویزا حائز اهمیت میباشد. زیرا همراهی همسر میتواند این نشانه را برای آفیسر تقویت کند که متقاضی و همراه اون قصد ترک کانادا درپایان تحصیل را ندارند و این موضوع میتواند منجر به مردودی پرونده شود.

اقدامات پس از مردود شدن در ویزای کانادا

بسیاری از متقاضیان سوال میکنند که پس از ریجکت شدن در ویزای کانادا چه راه کاری هایی وجود دارد؟ آیا پس از مردود شدن در ویزای کانادا امکان اپلای مجدد هست؟‌ دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا چیست؟‌

به دفعات متعدد مشاهده شده است که متقاضی ویزای کانادا که در بار اول مردود شده در دفعات بعدی موفق به اخذ ویزا گردیده است. مساله اصلی، دانستن این که دلیل اصلی مردودی پرونده ویزای کانادا چه بوده و اینکه آفیسر دقیقا به چه دلایلی ویزا را رد کرده است بسیار حائز اهمیت است. نامه مردودی که پس از انگشت نگاری در دفاتر وک صادر میشود معمولا موارد کلی و جنرال را مورد اشاره قرار میدهد که این موضوع کمک دقیقی به متقاضیان جهت برطرف کردن مشکلات پرونده نمیکند. در این موارد امکان دریافت اطلاعات دقیق مبنی بر نظر افیسر در هنگام مردود کردن پرونده وجود دارد و بر اساس آن متقاضی میتواند رویکرد آفیسر را نسبت به پرونده بداند. با دانشتن دلایل اصلی ریجکت شدن پرونده و برطرف کردن آن دلایل متقاضی میتواند شانس خوبی برای قبولی در دفعات بعدی داشته باشد. هرگز بدون ایجاد تغییر در پرونده درخواست مجدد ویزا ندهید زیرا به احتمال قریب به یقین همان نتیجه را خواهید گرفت.

 

ویزای کانادا...
ما را در سایت ویزای کانادا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مبنا canada02 بازدید : 229 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 16:11

تمامی فعالیت‌های سفارت کانادا به علت تعطیلی سفارت در ایران به حالت تعلیق درآمده و شهروندان ایرانی برای دریافت ویزا می‌توانند از طریق نمایندگان قانونی یا شخصا به سفارت کانادا در کشورهای همسایه از جمله سفارت کانادا واقع در آنکارا، پایتخت ترکیه، مراجعه و مراحل قانونی دریافت ویزای کانادا را طی کنند. البته با توجه به اینکه مراجعه حضوری به سفارتخانه‌های کانادا در کشورهای هم‌جوار اتلاف هزینه و زمان بر است، بنابراین ثبت نام و دریافت آنلاین ویزا معقول‌ترین و کم هزینه‌ترین و نیز سریع‌ترین راه ممکن به نظر می‌رسد.

ویزا-کانادا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا:

مدارک: اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت های قدیمی که در آن ها ویزا درج شده است.

 یک قطعه عکس جدید  ۳٫۵*۴٫۵ رنگی با زمینه سفید.

 ترجمه شناسنامه.

 ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر .

در صورت همراهی فرزندان حتما گواهی اشتغال به تحصیلشان ترجمه شود.

 تکمیل فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه.

 مدارک مالی:

 شامل نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی  با مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید (مدت اعتبار نامه تمکن مالی و پرینت ۴ ماه اخر یک ماه است.)

 ترجمه اسناد ملکی.

 مدارک شغلی:

کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی

کارفرمایان: ترجمه “آگهی تاسیس”، “آگهی تغییرات” و آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت ۴ ماه آخر به لاتین

تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه

مهندسان: ترجمه پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت

کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه بهره برداری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه

بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود.)

 دعوت نامه، شامل مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر (دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر (Notary Public) برسد.

 مدارک فرد دعوت کننده: ارائه کارت شهروندی (Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی(Canadian Birth Certificate)  یا کارت اقامت(PR Card)  از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه های مالیاتیNotice of) (Assessment  و فرم های T4 یا T1 تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای کانادا ی فرد دعوت شونده دارند.

 در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.

 ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی کند.

 کلیه مدارک فارسی باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شوند و ترجیحا به تایید دادگستری برسند.

ویزای کانادا...
ما را در سایت ویزای کانادا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مبنا canada02 بازدید : 228 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 16:11